Disable Preloader
  • ۰۱۱۴۲۱۹۳۸۷۳, شماره مطب ۰۱۱۳۳۳۶۰۲۹۵

  • ادرس: مازندران-قائمشهر-میدان جانبازان کیلومتر دو اتوبان ساری- جنب شرکت فرش ساوین- مرکز نازایی ام البنین (س) ادرس مطب: ساری خیابان رازی - رازی سوم - مجتمع پاستور - طبقه دوم

انتقال جنین به داخل رحم

انتقال جنین به داخل رحم

این مرحله روش پیچیده‌ای نیست و بدون بیهوشی هم انجام می‌شود. در این روش جنین‌ها در یک وسیله لوله‌ای شکل نازک قرار می‌گیرند و از مسیر واژینال به رحم منتقل می‌شوند.
جهت افزایش شانس بارداری ٬ بیش از یک جنین درون رحم قرار داده می‌شود که این رویکرد گاه منجر به چندقلوزایی می‌گردد. بروز چندقلوزایی به سن مادر (در زنان جوان تر احتمال چندقلوزایی بیشتر است) و تعداد جنین‌های انتقال‌یافته بستگی دارد. در یک خانم ۲۰ تا ۲۹ ساله، با سه جنین انتقال‌یافته، احتمال چندقلوزایی ۴۶ ٪ است.
 

در موارد خاصی که انتقال جنین از راه واژینال مقدور نیست یا به صلاحدید پزشک، انتقال جنین ممکن است با کمک لاپاراسکوپی انجام یابد که به این روش ZIFT گفته می‌شود. بسته به شرایط رحم، سن زن و کیفیت جنین‌ها، تعداد مناسبی از آن‌ها (حداکثر تا ۴ جنین) به داخل رحم زن انتقال داده می‌شوند.
 معمولاً فرد دو ساعت بعد از انتقال جنین از مراکز درمانی مرخص می‌شود. در بیشتر مراکز به افراد توصیه می‌شود طی 3 تا 4 روز پس از انجام عمل فعالیت شدید که منجر به خستگی مفرط شود نداشته باشند، در منزل استراحت نسبی داشته، از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و ترجیحاً از توالت فرنگی استفاده نمایند. پس از گذشت 15 تا 17 روز از انتقال جنین، مقدار هورمون HCG موجود در خون بیمار اندازه‌گیری می‌شود، افزایش این هورمون اولین نشانه‌ی بارداری است.

جستجوی خدمات

دسته بندی ها


تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای خانم دکنر مریم السادات طباطبایی پور محفوظ  می باشد.

harfeakhar ajimaji