Disable Preloader
  • ۰۱۱۴۲۱۹۳۸۷۳, شماره مطب ۰۱۱۳۳۳۶۰۲۹۵

  • ادرس: مازندران-قائمشهر-میدان جانبازان کیلومتر دو اتوبان ساری- جنب شرکت فرش ساوین- مرکز نازایی ام البنین (س) ادرس مطب: ساری خیابان رازی - رازی سوم - مجتمع پاستور - طبقه دوم

سپتوم ها

جستوی مطالب

  • در 21 / فروردين 1399
  • درباره ناباروری

سپتوم ها

رحم دیواره‌دار یا سپتوم‌دار، رحمی با شکل طبیعی است که یک دیواره یا سپتوم در وسط آن شکل گرفته و فضای آن را به دو حفره تقسیم کرده است. خانم‌های که رحم سپتوم‌دار دارند، اغلب قاعدگی‌های منظم دارند و علامت خاصی ندارند و معمولاً به‌صورت تصادفی این ناهنجاری ساختاری رحم در آن‌ها تشخیص داده می‌شود.

همچنین، خانم‌های که رحم سپتوم‌دار دارند، می‌توانند بارداری طبیعی داشته باشند، اما خطر سقط مکرر، زایمان زودرس و زایمان بریچ ( قرارگیری وارونه جنین در رحم؛ پاها به سمت پایین) هستند.

در مواردی نیز، وجود سپتوم باعث مسدود شدن ارتباط واژن و دهانۀ رحم می‌شود که در این حالت خون قاعدگی‌ نمی‌تواند از رحم خارج شود و نیاز به اقدام فوری دارد.

رحم سپتوم‌دار با روش‌های تشخیصی متعدد، مانند سونوگرافی، عکس رنگی رحم، ام آر آی و هیستروسکوپی و لاپاراسکوپی تشخیص داده می‌شود و در صورت نیاز به جراحی، به‌ویژه در مواردی که دیواره خون‌رسانی ندارد، از روش‌هایی هیستروسکوپی یا لاپاراسکوپی برای برداشتن سپتوم استفاده می‌شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای خانم دکنر مریم السادات طباطبایی پور محفوظ  می باشد.

harfeakhar ajimaji